IN ONZE WERKWIJZE VRAAGT DIT VAN ONS:

  • Luisteren naar de zorgvragen.
  • Welke vraag stelt de zorgvrager ons?
  • Is er een vraag achter de vraag?
  • Welke ruimte heeft de zorgvrager nodig?
  • Zorgvragers zijn niet altijd even duidelijk in hun communicatie, dit vraagt om een scherp signalerende begeleiding.
  • Onderling respect zorgt voor vertrouwen.
  • Competentie- en ontwikkelingsgericht werken.
  • Het bieden van Rust, Regelmaat, Ruimte en Reinheid.
  • Gebruik maken van de kennis en ervaringen van de ouders/wettelijk vertegenwoordigers, zij zijn de ervaringsdeskundigen.
  • “Echt mogen en kunnen zijn” zorgt voor een “puur contact” wat resulteert in een veilige verbinding.

DIT ZORGT ERVOOR DAT ZORGVRAGERS:

  • Zich op alle gebieden veilig, gelukkig en goed voelen.
  • Prettig wonen/werken en zelf over hun bezittingen kunnen beschikken.
  • Contact hebben met familie, vrienden en anderen.
  • Zelf keuzes maken.
  • Zichzelf ontwikkelen.
  • Deelnemen aan de maatschappij door hun werk, activiteiten en vrijetijdsbesteding.

“EEN ZO NORMAAL MOGELIJK LEVEN LEIDEN!”